Nákup systému POS

S rozvíjaním technológie a spoznaním nových a nových možností POS systémy sa stali čoraz mnohostrannejšími s rôznými druhmi a schopnosťami. Požiadavky jedného maloobchodu a reštaurácie sú dosť odlišné, ani jedno univerzálne riešenie nemôžem vyhovovať pre každú aplikáciu. POS systémy sú kombinácie takých softvérov a hardvérov, ktoré sú ďaleko od základného bodu miesta predaja. Nájdenie vhodnej kombinácie zložiek je dôležité pre ovládanie podnikania, udržanie zákazníckych spokojností a pre úspešné fungovanie. Najvhodnejší POS systém je ten, čo umožňuje, aby ste vedeli ovládať Vaše podnikanie tak, ako to práve potrebujete.

Každé podnikanie je jedinečné, čo sa týka požiadavky a procesy, ale jeden dobre navrhnutý POS systém môže byť vhodný pre ktorýkolvek typ obchodu. Prvý krok v nájdení vhodného POS sytému je stanovenie jednotlivých požiadaviek:

1. Aký typ podnikania máte?
2. Je potrebná mobilná transakcia počas používania?
3. Kolko transakcií vykonáte cez jeden deň?
4. Je potrebné zaobchádzať platobné alebo kreditné karty?
5. Kolko hostov/pracovných staníc potrebujete?
6. Potrebujete pripojiť viacerých obchodov?
7. Je potrebné synchronizovať údaje s externými aplikáciami (napríklad s účtovníckymi softvérmi)?


S vedomím toho, že ako budete používať a aké funkcie budete potrebovať v jednom POS systéme Vám pomôže definovať najvhodnejšiu kombináciu softvéru a hardvéru pre dané podnikanie.

Miesto predaja, základy POS systému

Každý POS sysém sa skladá so softvéru a základných hardvérových prvkov. Predtým, ako by ste stanovili osobitnosti typu podnikania, najprv spoznajte základy POS systému, aby lahšie ste vedeli odpovedať na nasledujúce otázky.

Softvér

POS softvér je centrum systému, ovládací prvok, čo definuje, že čo a ako môžete spraviť. Výber najvhodnejšieho softvéru závisí od toho, že aké typy funkcie budete potrebovať a v akom prostredí pracujete. Vela aplikácia POS je flexibilná, prijíma mnoho typov podnikania, ale z enviromentálneho hladiska môže byť špecifický, napríklad reštaurácia alebo mobilný POS. Pripočítaním toho vela aplikácia je základná, ponúka firemnú a pro verziu, ktoré majú k dispozícií rôzne vlastnosti.

Tak s akým spôsobom viete stanoviť, že ktorý POS systém bude najlepší pre Vaše podnikanie? Prvý je, aby ste definovali, že ktoré funkcie sú nevyhnutné pre obchodné fungovanie. Každý POS softvér ovláda základné transakcie, alo okrem tých môže obsahovať aj ďalšie funkcie, ktoré môžno, že ani nebudete používať. Existujú ak také špeciálne funkcie, pre ktorých budete potrebovať RFID tag, ale o tie potreby špecifické pre životné prostredie budeme baviť až neskôršie. Nižšie sme zhromaždili pár takých funkcií, ktoré môžete zvážiť:

Správa inventáru

Každé podnikanie musí riadiť zásoby a väčšina POS aplikácií poskytne pomoc v spracováni skladových zásob a sledovať každý predaj. Vždy buďte pripravený, majte presné údaje, aby ste vyhovovali obchodným požiadavkám.

Správa

Jedna najväčšia výhoda systému POS, že môžete dostať potvrdenie o Vaše predajné a zákaznícke zvyky. Väčšina aplikácií v základe má k dispozícií vykazovacie funkcie, napokon zabezpečí možnosť na vytvorenie vlastného vykazovania, aby ste dostali najreálnejšie informácie o to, že čo sa deje vo Vašej spoločnosti.

Automatizované obstarávanie

Sledovaním zásob budete informovaní, 2ze v skom stave sú jednotlivé zásoby, vopred môžete dostávať upozornenia o prípadných vyčerpaní zásob. Jednotlivé POS systémy sú schopné prepojiť s účtovnými softvérmi, aby automaticky vedeli vytvoriť objednávky z nízkých zásob.

Správa zákazníkov

Vernostné programy, špecifické propagácie pre zákazníkov, stretnutia, kupóny a rezervácie - v dňešných dňoch tie všetky používajú len vhodný softvér. Vytvorenie najlepšieho zákazníckeho zážitku, aby Vaše zákazníci boli spokojní a sa vrátili.

PCI kompatibilita

To je skutočnosť, že v dňešných dňoch väčšinu tranzakcií platia s platobnou alebo kreditnou kartou. V záujme toho, aby ste vedeli zásobovať zákazníkov a mali v bezpečí, Váš POS systém musí podporiť štandardy PCI DSS.

Proces vrátenia

Výmena alebo vrátenie tovaru je dôležitý proces v každého podnikania, čo je potrebné efektívne vybaviť. Váš POS systém môže pomôcť aj v tom citlivom prípade, aby to bolo bezproblémový proces pre Vaše zákazníci.

Sledovanie zamestnancov

Prihlásenie/odhlásanie a predaj Vašich zemastnancov môžete jednoducho a lahko kontrolovať v terminály. Všetky tie údaje môžeme exportovať alebo odovzdať do účtovných programov pre platové a mzdové vyúčtovanie.


Hore uvedené sú len pár príkladov z najpopulárnejších funkcií, ale môže Vám pomôcť definovať, že čo potrebujete a aby ste lahšie vedeli vybrať, že ktoré softvéry potrebujete pre Vaše podnikanie. Keď zostavujeme jeden POS systém, tak obvykle softvér sa nachádza na poslednom mieste, kde chceme ušetriť peniaze. Musíme zvážiťpočet vhodných funkcií a dôsledky tých nákladov, aby v čase ste rozpoznali prípadné nepríjemnosti.

Hardvér

Každý POS systém má k dispozícií viac hardvérov pre spúštanie softvéru, inkaso platieb a pre vyhotovenie potvrdenia o prijatí od kupujúceho. Výber zložiek v konečnom dôsledku bude závisieť od toho, 2z v akom prostredí pracujete, ale nasledovný 5 prvok patrí medzi najdôležitejšie.

Terminály s dotykovým displejom/PC

Terminál/PC je, kde všetko je zapojený do systému POS. Vela podnikanie môže používať PC do vtedy, kým je v súlade s pamäťovými a procesorovými požiadavkami systému POS a zabezpečí potrebné USB porty pre všetky periférie. Existujú také POS špecifické počítače, ktoré v uzamknuté stave sú POS špecifické, naďalej s viacfunkčnými integrovanými dotykovými skenermi a/alebo čítačkami karty zaberú menej priestoru. Napríklad pre maloobchodnú jednotku stačí používať štandardý PC, avšak reštaurácie môžu požiadať miesto úsporné a masívne výhody jedného viacfunkčného zariadenia. Podobne jeden kompaktný mobilný počítačový POS terminál môže byť základ riešenia.

Termotlačiarne a tlačiarne POS

Každá tranzakcia voči kupujúcim skončí s vyhotovením pokladničného dokladu. Výber tlačiarne je jedna najcitlivejší faktor v systéme POS, nakolko musíte mať takú tlačireň bločkov, čo podporuje potvrdzujúci zvuk tlače a je lahko používatelná. V¸ačšina tlačiarní funguje v režime direct thermal, takto nemusíte používať termotransférovú pásku. Treba len vložiť kontinuálnu pásku bločkov a ihneď je pripravená na tlač! Čokoľvek je rozmer alebo typ požiadavky, určite nájdete takú tlačireň, čo Vám bude vyhovovať.

Skenery čiarových kódov a stolné snímače

Snímače čiarových kódov sú mimoriadne dôležité pre POS systémy, aby rýchlo vedeli zaznamenať prvky a zrýchlili proces platby. Bežné laserové skenery dekódujú všetky UPC a EAN kódov, ale rastúci dopyt na trhu vyžaduje aj snímanie kupónov a vernovstných kariet, preto 2D skenery sú čoraz populárnejšie. Mnoho snímačov má k dispozícií ručnú verziu, ale k systému POS používanie stolových alebo prezentačných stojanových snímačov ešte viac urýchlí a zjednoduchší prácu!

Typy POS systémov

Niektoré základné vedomosti POS sa dajú ľahko naučiť, aby s väčším sebavedomím ste vybrali vhodné riešenia a to tak, že prečítate si informácie o jedinečného softvéru a individuálne požiadavky, čo plánujete používať. Každý systém stanovuje najdôležitejšie vlastnosti, ale rozdiely medzi každodennými administratívnými postupmi sú odlišné, napríklad medzi rôznými softvérovými a hardvérovými požiadavkami.

Maloobchod

 V maloobchodnom prostredí nájdeme mnohé spoločné softvérové funkcie, ako napríklad sledovanie zásob, predajné hlásenia, obnovenie a sú zásadné aj zákaznícke vernostné kupóny. Hoci každé podnikanie potrebuje vykazovacie možnosti, maloobchodné aplikácie naozaj potrebujú sledovať údaje jednotlivých produktov alebo kategórií. Maloobchodné POS požiadavky sú umiestnené v najširšom spektre a väčšina softvéru na trhu je prispôsobený pre maloobchodné požiadavky.

Z hardvérového hladiska maloobchodné aplikácie určite budú potrebovať jeden skener čiarových kódov, aby lahšie vedeli čítať údaje produktov. Nakolko väčšina vstupov sa zameriava cez skener, také prístroje, ako dosyktové displeje, all-in-one terminály sú nevyhnutne užitočné v maloobchodnom prostredí, ale nie sú podmienkou. Nakolko pravdepodobne každodenne vykonáte vela transakcií, tak jedna termotransférová tlačireň, ako napríklad Epson TM-T88V určite poskytne velkú pomoc v práci. Jeden robustný skener a tlačireň zabezpečuje rýchle spracovanie čiarových kódov a tlač bločkov, čo určite výsledňuje pozitívnu spätnú väzbu zákazníkov.

Reštaurácia a pohostinstvo

Najväčší rozdiel medzi používaným prístrojom v bežnom maloobchodnom POS prostredí a reštauračným alebo pohostinským prostredím je to, že ako ovládame predajné transakcie. V maloobchode obvykle všetko predajú a ihneď aj platia. Ale v jednej reštaurácií alebo pohostinstve jedlo alebo služba najprv sa objednáva, čo neskoršie, po dokončení zaplatia. Vhodný POS systém je schopný na to, aby zaznamenal tie objednávky, pokial nasleduje proces platby. Podobne sú tam možnosti personalizácie, ako rezervačné služby a vhodné ovládanie miestností a stolov. Z týchto údajov si však môžete predstaviť, že interface POS systému tu bude úplne iný. V maloobchodnom odvetví zaznamenanie sa prebieha so snímačom čiarových kódov, kým reštaurácia alebo pohostinstvo bude potrebovať jeden dotykový prístroj alebo riešenie.

Najväčší rozdiel z hladiska hardvéru a medzi maloobchodného POS systému je dôležitosť snímača čiarových kódov. Hoci niekedy môže byť podstatný, väčšina bločkov a objednávok v reštauračnom/pohostinskom prostredí je ovládatelná manuálne cez POS softvér. Hlavne v tomto procese môže najefektívnejšie pomôcť dotykový displej. Nakolko aplikácie v tejto oblasti sú velmi obmedzené, preto terminály all-in-one sú velmi populárne, veď pravdepodobne nie sú káble a integrovené prístroje. Umiestnenie tlačirní je dôlečité z hladiska POS a keď posielame objednávky do jednej kuchyne alebo do iného prostredia, kde je vysoká teplota, tak budeme potrebovať špeciálnu POS tlačireň, ako napríklad Bixolon SRP 350III.

Mobilita, dátové terminály

Mobilný POS na základnej funkčnej úrovni sa neodlišuje od štandardných maloobchodných POS riešení. Predaj, sledovanie zásob a tlač na mieste predaja sa zhoduje. Aj mobilné POS služby podporujú spracovanie platobných kariet do vtedy, kým sú pripojené na internet. Podobne k obchodným POS softvérom sú odlišné aj mobilné POS softvéry v oblasti spracovanie zásob alebo vo vytvorení vykazovania z mobilného prístroju. Niektoré aplikácie sú takisto efektívne, ako všeobecný POS softvér, kým iný vedia spracovať len také transakcie, ktoré neskoršie synchronizujú s jedným štandardným POS systémom. V prípade mobilného POS najväčší problém je, keď systém funguje samostane, alebo vtedy ak mobilný systém je potrebný pripojiť do pevného POS.

Nakolko mobilný POS tak bol vytvorený, aby bol všadeprítomný, preto najväčší rozdiel je používaný hardvér. Na miesto toho, aby ste používali stolný PC, POS softvéry môžu behať na mobilných zariadení, napríklad na terminály Zebra TC20 alebo aj na jednom tablete. Mnohé také prístroje majú k dispozicií vstavaný skener čiarových kódov a dotykový displej a aj tak umožňujú, aby pokrýval všetky vstupné požiadavky. Jediná chýbajúca časť môže byť tlačiareň bločkov a čítačka platobných kariet. Na to ako riešenie odporúčame používať mobilnú tlačiareň, ako napríklad Zebra ZQ520, ale okrem toho vela iných POS systémov môže podporiť aj prijatie e-mailov.

Nájdenie vhodného POS systému

Či ste jeden maloobchodný podnikatel, alebo majitel reštaurácie, POS systém čo je v súlade s Vašimi obchodnými požiadavkami bude taký prístroj, čo umožňuje, aby ste sústredili na uspokojenie požiadaviek Vašich zákazníkov.
Ak ešte stále neviete, že ktoré riešenie by bolo pre Vás najideálnejšie, tak nás kontaktujte, radi Vám pomôžeme!

Stiahnúť článok vo formáte PDF

Bakos Bence
Bakos Bence

Konateľ spoločnosti DigiCode Kft. je zodpovedným manažérom online zákazníkov a nákupného zážitku, jeho jedna z hlavných úloh je koordinácia tímu Sales.

Dôležité, používatelné typy, triky,
informácie a štúdie.

Zaregistrujte a buďte informovaní!

Odoberať novinky

Záujem a dopyt