
Na vplyv čoraz dynamickejšie sa formujúce trhové požiadavky a vývoja technológie sa zdá, že doteraz známe obchodné modely sú pred obrovskej premeny. V roku 2017 Zebra pripravila štúdiu ohladom témy, čo skúma otázku premeny obchodu z hladiska predajcu. Počas štúdie skúsili ilustrovať každodenné trendy pomocou zapojenia rôzných obchodných reťazov, že v nasledujúcich päť rokov aké budú významné zmeny, ktoré sa vzťahujú na obchod.
Digitálna vízia
Výsledky ukazujú to, že spoločnosti vidia kľúč k obnove v digitalizácií, naďalej v zavedení a rozšírení takzvaných "inteligentných prístrojov" v obchode. 70% respondentov do roku 2021 významne by zvýšil prítomnosť na internete, 68% plánuje, že v záujme zvýšenia zákazníckeho zážitku zapojí používanie umelej inteligencie do činnosti a 57% by snažil automatizovať výrobné, baliace a prepravné úlohy.
Dôvod zmien v rozšírení inteligentných prístrojov a novým možností čo poskytnú môžeme hladať v napretržitej dostupnosti a prítomnosti na internete. Široké používanie mobilných zariadení výbavené s rýchlym prístupom na internet generuje nie len nové spotrebitelské zvyky, ale aj nové reakcie z hladiska predajcovi.
Personalizácia na vysokej úrovni a digitálna inventúra
Nakolko napriek obľúbenosti internetových obchodov väčšina obchodovania ešte sa stále prebieha v bežných obchodoch, takto spoločnosti považujú za potrebné modernizáciu a aj "digitalizáciu" obchodných priestorov. Používaným jednotlivých inteligentných zariadení efektívne môžeme sledovať aj skladové zásoby a zákaznícke zvyky, takto aj otázka obchodnej bezpečnosti bude lahko vyriešitelná do 2021.
Zavedenie inteligentných prístrojov do obchodu okrem toho nesie v sebe aj možnosť personalizácie na vysokej úrovni. Podla prieskumu v nasledujúcich päť rokov technológia umožňuje nie len to, že predavačky vedia odhadnúť a uspokojiť špeciálne požiadavky kupujúcich podla získaných údajov. Obchody budú schopné na to, aby okrem aktuálnej akciovej ponuky, ponúkali zákazníkom aj jedinečné personalizované akciové ponuky. Podla opýtaných táto nová technológia do 2021 pomôže vyriešiť niel len bezpečnosť, problém nedostatok zásob a uspokojenie špeciálnych zákazníckých požiadaviek, ale poskytuje viac času aj pre predajcovi, naďalej priestor na zlepšenie zákazníckeho zážitku a priblíži ľuďom.