Vznik a šírenie čiarových kódov

Prvý krát v Ohio v roku 1974 jeden miestny mladý muž zakúpil používaním čiastočného čiarového kódu jeden gumený zväzok. Odvtedy sa rozšírilo používanie čiarových kódov a rozšírilo sa s mnohými symbolmi, typmi a znakmi. Medzi symboly čiarových kódov partí kódovanie správy v čiarach a medzerách, vrátane sem počiatočné a koncové ukazovatele, naďalej velkosti tichej zóny (okolo kódu potrebujeme čisté miesto pre správne čítanie kódu), čo je potrebné pred a po čiarovom kóde.
Medzi symbolmy čiarov9ych kódov môžeme poznamenať lineárne 128 a 39 kódy a z novších 2D QR kódy, dátové matrixy a Micro PDF.

Čo znamenajú čiarové kódy pre svet?

Dnes už vieme, že technológia vo velkej miere ulahčil náš život. Pomáhal skontrolovať skladové zásobi v obchodnom odvetví a sledovať, že aké produkty najviac predajú v najväčšom i najmenšom množstve. Čo je dôležitejšie, že spotrebitelia rýchlejšie vybavili nákupy, nakolko oblasť check-out (predajná) bola dramaticky vylepšená.

Predstavte si taký svet, kde musíte čakať, pokial pokladník každú jednu položku zaznamená?
V tomto scenári rady pri pokladni by boli smiešne dlhé, ale naštastie vynájdili techniku čiarových kódov a tento problém už je minulosťou. Maloobchod je len jeden z tých priemyselných odvetí, pri ktorých čiarové kódy pomôžu zlepšiť kvalitu. Druhé velké odvetvie je zdravotníctvo, čo bol veľmi požehnané s čiarovými kódmi a identifikačných systémoch. V zdravotníctve si môžete nájsť čiarové kódy na záznamy o pacientoch a na náramky pre identifikéciu pacientov. Existujú také systémy, ktoré automaticky zakaždým generujú čiarové kódy, ak pacient bol vyšetrení alebo vzorku krvi testujú v laboratórií. Ľudská chyba samozrejme naďalej sa môže vyskytnúť, ale s používaním čiarových kódov tieto chyby vo velkej miere boli minimalizované.

Ak chcete vedieť viac o čiarových kódoch, tak vyhľadajte našu štúdiu o čiarových kódoch.

Stiahnúť článok vo formáte PDF

Bakos Bence
Bakos Bence

Konateľ spoločnosti DigiCode Kft. je zodpovedným manažérom online zákazníkov a nákupného zážitku, jeho jedna z hlavných úloh je koordinácia tímu Sales.

Dôležité, používatelné typy, triky,
informácie a štúdie.

Zaregistrujte a buďte informovaní!

Odoberať novinky

Záujem a dopyt