
Zebra v desaťročnej zákazníckej štúdii sa opýtal na celom svete viac ako 7500 zákazníkov s cieľom, aby dostal komplexný obraz ohladom spotrebiteľskej spokojnosti.
Výsledok ukáže na to, že zákazníci majú nárok hlavne na rýchle a personalizované služby zamerané na zákazníka.
Po celom svete dominujú skúseností zákazníkov
Výsledky prieskumu zhŕňa štúdium s názvom Shopper Vision Study, čo predstavuje vyskytnuté trendy a zmeny v posledných rokoch v spotrebiteľských preferenciách. Zo štúdie zozbierali nasledovné informácie:
- Podla 60% zákazníkov posilňuje spotrebiteľskú skúsenosť, ak zamestnanci pracujú a pomôžu zákazníkom s mobilnými prístrojmi.
- 66% zákazníkov uprednostňujú tie obchody, kde vedia zabezpečiť prepravu tovaru ešte ten alebo maxinálne druhý deň a za rýchle dodanie neúčtujú extra poplatky.
- Iba 20% sú tí, ktorí bezcieľne blúdia v obchodoch a nič nenakupujú a iba 13% zákazníkov nakupuje konkrétne len cielené produkty.
- 42% hladá výslovne iba akciové a zlavnené proukty.
- 53% zákazníkov ešte stále uprednostňuje bežné obchody oproti internetovým nákupom.
Z prieskumu ďalej sa ukazuje aj to, že zákazníci sú hlavne nespokojný kvôli pomalým reklamáciám chybného tovaru, naďalej s menej efektívnými a užitočnými zákazníckymi servismi.
Budúcnosť je rýchlej a modernej obsluhy
Medzi najväčšie poučenie prieskumu Zebry partí to, že zákazníci uprednostňujú obchody v ktorých používajú moderné a inovatívne technológie. Nákupný proces kým je interaktnejší, tým budú personalizovanejší a lepší skúseností zákazníkov, v dôsledku čoho zákazníci sa vrátia do obchodu spokojní.Nakolko pre zákazníkov je velmi dôležitá interakcia a to, aby počas nákupu v centre bola spotrebitelská spokojnosť. Hlavne preto je velmi dôležitá rýchla dodacia lehota, naďalej bleskovo rýchle a efektívne vybavenie reklamačných a iných zákazníckych potrieb.
Stručné zhrnutie prieskumu si môžete pozrieť aj na nasledovnom odkaze:
https://www.zebra.com/content/dam/zebra_new_ia/en-us/solutions-verticals/vertical- solutions/retail/infographic/2018-ShopperStudy-Infographic-en-gb.pdf?elqTrackId=5306fefa47f24345944f4e5b77ccb19a&elqaid=4464&elqat=2