
Avšak v dnešnom živote online obchody už sú čraz populárnejšie, zdá sa, že ani klasické obchody sa nemajú báť z bankrotu, veď v blízkej budúcnosti ich určite nehrozí zánik. Podla spotrebitelského priskumu Zebry v roku 2019 ludom ešte stále je velmi dôležité , aby vybrané produkty by vedeli hmatať, aby sa mohli pozrieť, vlastne osobne zažiť, zistiť jeho charakter.
To ale vôbec neznamená, že bežné obchody nepotrebujú efektívne dobehnúť alebo súťažiť online obchody s používaním modernej technológie XXI. storočia. Najnovšie prístroje od Zebra a Digimarc robia nakupovanie za skutočný zážitok a spravia lahším každodenný život nie iba pre zákazníkov, ale podobne aj pre zamestnancov.
Rýchlejšia obsluha, spokojní zákazníci
Je jednoznačné, že rýchla a efektívna obsluha je nevyhnutný prvok pozitívnej zákazníckej spokojnosti. Na prvý pohlad ale mnohý by nemysleli, že aké je to dôležité, aby zákazníci pri pokladni by nemuseli dlho čakať v radoch a aby všetky by prebiehla bez problémov.
Podla prieskumu Digimarc v roku 2018 je možné preukázať, že 85 percent zákazníkov, ktorí nakupujú v rôzných obchodoch najviac preferujú, aby počas nakupovania by nemuseli dlho čakať v rade, takže v tom prípade sa môžeme byviť o pozitívnej zákazníckej skúsenosti.
Na štastie dnes už vieme, že urýchlenie procesu sa dá vyriešiť aj s viacerým spôsobom, veď stále viac obchode používajú samoobslužné pokladnice, respektíve v čoraz širokom kruhe sú dostupné vysokovýkonné, spolahlivé ručné skenery, ďlaej pultové skenery, ktoré môžu byť velkým pomocníkom pre pokladníkom.
Výhoda predchádzajúceho procesu je, že dlhodobo vie znížiť vysoké náklady z hladiska pracovnej sily, naďalej aj namáhanie, kým pomocou posledného riešenia efektívne môžeme vylúčiť problémy a ťažkosti, čo môžu spôsobovať zlé alebo poškodené čiarové kódy, napokon rýchlo a výsledne sa dá zvýšiť produktivitu.
Slabá kvalita je ohnisko frustrácie
Maloobchodníci žial často spadajú do tej chyby, že z dôvodu nákladovej efektívnosti počas práce používajú zastarané, nemoderné prístroje, čo žial vo velkom miere môže znížiť účinnosť procesu nakupovania. Používanie zastaraných snímačov a doplnkov velakrát môže spôsobiť problémy pri čítaní čiarových kódov, hlavne zo špeciálných povrchov.
Prostredníctvom čoho sa zvyšuje nie iba počet chýb, ale ani pracovníci na pokladni nevedia vykonať svoju prácu, len pomalšie a produktivia môže drasticky znížiť.
To žial môže spôsobiť každodenný stres nie iba z hladiska zamestnencov, ale aj zákazníkov a vedenia, čo výsledňuje zvýšenie frustrácie a to v najviac prípadov taktiež sa prejavuje v zhoršení produktivity a v znížiení zisku.
Nikdy nie je neskoro na premenu
Riešenie problému v základe je jednoduchšie, ako by sme si mysleli. V záujme odľahčeniu zamestnancov a zvýšenia zákazníckej spokojnosti je vhodné uvažovať rozvíjanie, modernizáciu systémov POS nie iba velkým spoločnostiam, ale aj maloobchodníkov.
V mnohých prípadoch ti nie je malé investícia, avšak predtým ako by sme si myseli, že si to nemôžeme dovoliť, tak jednu vec si máme zapamätať: obstarávanie nových prístrojov nemusíme robiť naraz.
Rozvíjanie systému POS sa môže skladať aj z viacerého kroku, počas čoho si môžeme zaobstarať na taký prístroj od mesiaca k mesiacu, vďaka čomu naša každodenná práca a práca zamestnancov môže byť lahšia a bezstresová.
A v tom môžeme si byť istí, že výsledok určite sa oplatí, aj keď ani nie ihneď, ale po krátkom čase. To iste bude potvrdiť spokojnosť našich zákazníkov, ďalej rast zisku, čo prináša zvýšenie produktivity.