Čo urobí zákazníkov skutočne šťastnými?

Zebra vykonal spotrebiteľský prieskum ohladom spokojnosti zákazníkov. Ciel prieskumu bol pochopenie správania zákazníkov a spokojnosť s poskytnutými službami, v rámci čoho sa opýtali viac ako 7.500 spotrebitelov o ich skúsenostiach získaných pri webových nákupoch a bežných nákupooch v obchodoch.

Spoločnosť spustila tento prieskum z inovačných cielov. Ich hlavným cielom bol zvýšenie spokojnosti zákazníkov v budúcnosti a dynamický vývoj tej technológie, čo to napomáha.

Väčšina ľudí hladá pohodlie

Z výsledkov sa preukázalo, že viac ako 60% z opýtaných pri nákupe a aj pri dodaní za najdôležitejšie sa považuje rýchosť a pohodlnosť. Ďalej podla ich skúseností v tých obchodoch, kde personál počas obsluhy používa moderné mobilné prístroje, tak celý proces nákupovania je ovela pohodlnejší a bezproblémový.

Takže pri zvýšení zákazníckej spokojnosti vo velkej miere prispievajú také prístroje, ako mobilné počítače a prenosné skenery čiarových kódov Zebra.

Sme stále netrpezlivejší

Podla skúseností ohladom webových obchodov väčšina zákazníkov preto zvoly túto formu nakupovania, nakolko je ovela pohodlnejšia. Avšak pri pohodlnosti je ešte aj ďalší faktor, kvôli čomu podla 66% opýtaných zákazníkov zvolí virtuálne obchody. Nie je to nič iné, ako dodacia lehota.

Nakolko číym rýchlejšie posiela objednávku jeden webshop, tým je pravdepodobnejšia, že zákazníci budú zvoliť ten obchod. Aspoň prieskum ukáže na to, že viac ako polovica objednávajúcich uprednostňuje dodanie v ten istý deň, ako bola poslaná objednávka.

Avšak 53% nie je spokojný s dodacími možnosťami a ani s výmenou alebo reklamáciou vadných produktov. Podla nášho názoru väčšina webshopov ešte stále nepoužíva dostatočne moderné riešenia na to, aby táto procedúra bola vybavená dostatočne rýchlo a bezproblémovo. Čo vo väčšine prípadeov môžeme ďakovať za zastaralým logistickým riešením a slabej kvality zákazníckeho centra.

Budúcnosť patrí mobilným prístrojom

Ako jeden najdôležitejší výsledok prieskumu poukazuje na to, že obchody ktoré používajú inteligentné mobilné prístroje, naďalej investujú do modernej technológie sú ovela populárnejšie medzi spotrebitelom, veď tam vedia nakupovať významne rýchlejšie a pohodlnejšie.  

Stiahnúť článok vo formáte PDF

Bakos Bence
Bakos Bence

Konateľ spoločnosti DigiCode Kft. je zodpovedným manažérom online zákazníkov a nákupného zážitku, jeho jedna z hlavných úloh je koordinácia tímu Sales.

Dôležité, používatelné typy, triky,
informácie a štúdie.

Zaregistrujte a buďte informovaní!

Odoberať novinky

Záujem a dopyt