3+1 vecí, na čo každý obchodník by mal venovať pozornosť v krízovej siruácií

3+1 vecí, na čo každý obchodník by mal venovať pozornosť v krízovej siruácií

Kríza spôsobená koronavírusom väčšinu obchodníkov zasiahlo nečakane a dosť nepríjemne. Avšak v tom prípade, ak jedno podnikanie chce prežit, tak situáciu musí riešiť s chladnou hlavou. Oplatí sa prehodnotiť svoje predchádzajúce fungovanie a budúcnosť a v záujme prežitia reorganizovať svoje pracovné postupy.

V nasledovnom článku sme zhromaždili pár vecí, kotré pomôžu prekonať krízové ​​obdobie a po karanténe môžu uľahčiť nový začiatok.

Správna komunikácia

V posledných pár týždňov väčšina podnikaní musel prejsť na online fungovanie, čo viacerým znamená úplne novú a neznámu situáciu. Avšak sa musíme naučiť dostať z veci to najlepšie a uskutočniť takú komunikáciu na virtuálnych platformoch, čo udržuje pozornosť kupujúcich a zákazníkov aj v ťažkých časoch.

Pri prevádzkovaní jedného vlastného internetového obchodu alebo firemnej webovej stránky musíme venovať pozornosť aj na olnine marketing a ak sme to doteraz nerobili, tak využívať možnosti, ktoré ponúkajú sociálne stránky.

Čím sme aktívnejší na týchto platformoch, tým je väčšia šanca, že budeme schopní udržať záujem nášho cieľového publika aj pri obmedzenou otváracou dobou klasických obchodoch, ďalej efektívne môžeme prekonať stratené tržby kvôli zatvorených obchodov.

Presné riedenie skladových zásob

O správneho riedenia našich skladových zásob nesmieme zabudnúť ani v tých časoch, keď naše obchody nesmú byť otvorené, alebo prevádzkujú iba obmedzene. Nakolko správna administráciu nemôže byť zanedbateľná ani vtedy. Dokonca, možno, že bude viac potrebné, ako kedykolvek predtým.

Vhodné riešenie v zjednodušení môže byť systém, ktorý funguje na základe čiarových kódov, na prevádzkovanie ktorého môže stačiť aj jeden administratívny softvér a jeden spolahlivý snímač čiarových kódov.

Vybavenie online objednávok

Spracovanie online objednávov sa môže zdať ako jednoduchá úloha, avšak ak ešte sme nemali žiadne skúsenosti, tak môže byť vážnou výzvou. Administrácia objednávok a prepravné úlohy môžu byť náročné a o online platobných a fakturačných riešení sme sa ešte ani nebavili.  

Na štastie dnes už nájdeme mnohých softvérových riešení a prístrojov na trhu, ktoré pomôžu ulahčiť túto náročnú procedúru.

Online fakturačné možnosti spravia faktúráciu za rýchlu a jednoduchú úlohu, dokonca väčšina je lahko pripojitelná k motorom internetového obchodu. Ďalej v ovládaní a spracovaní objednávok nám bude pomôcť hore uvedená administratíva čiarových kódov a súvisiace zariadenia.

Príprava na začiatok odznova

Možno, že táto krízová situácia sa javí, ako nekonečná, musyme vedieť, že nič netrvá večne. Život sa pomaly vráti k normálnemu a obchody pomaly, ale iste sa otvoria. Avšak toto obdobie s velkou pravdepodobnosťou zanechajú velkú stoup na spotrebiteľských návykoch k čomu každého obchodu sa oplatí v čase prispôsobiť.

Preplnenie a čakanie v rade bude menej tolerované a v záujme toho, aby sme tomu vedeli vyhnúť musíme sa pripraviť na bezproblémové obnovenie. Oplatí sa premyslieť naše pracovné procesy a tak reorganizovať fungovanie našej spoločnosti, aby čo najefektívnejšie sme sa vedeli prispôsobiť k trhovým požiadavkám.

Používanie moderných a spolahlivých prístrojov je základná požiadavka, veď so zastaranou technológiou nie je možné efektívne pracovať a prekonať zmenu.

Takže teraz sa oplatí premyslieť na efektívnosti nášho administratívneho systému a prístrojov POS. Ak sa myslíme, že tie brzdia pokrok, tak v záujme účinneho obnovenia neľutujme investíciu do inovatívnych, najmodernejších riešení.

Stiahnúť článok vo formáte PDF

Bakos Bence
Bakos Bence

Konateľ spoločnosti DigiCode Kft. je zodpovedným manažérom online zákazníkov a nákupného zážitku, jeho jedna z hlavných úloh je koordinácia tímu Sales.

Dôležité, používatelné typy, triky,
informácie a štúdie.

Zaregistrujte a buďte informovaní!

Odoberať novinky

Záujem a dopyt